رویکرد حرفه‌ای ایرنا در تقویت چندرسانه‌ای و تولید محتوای هدفمند است

‌اراک - ایرنا - مدیر منطقه خبری چهار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رویکرد حرفه‌ای ایرنا تقویت فعالیت‌های چند رسانه‌ای و تولید محتوای جذاب، هدفمند و همگام با راهبردهای بومی استان‌ها است.

«ابوذر معتمدی» در جمع کارکنان ایرنا در اراک افزود: راهبرد این رسانه مادر در ساماندهی اخبار روزمره دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها و تقویت محصولات تولیدی برمبنای نیازهای پایه استان‌ها است و به زودی اقدامات هدفمند و شیوه‌نامه‌های آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم ایرنا پررنگ کردن ارتباط حرفه‌ای با سمن‌ها، تشکل های غیردولتی، اقشار مختلف و در اختیار گذاشتن تریبون این رسانه برای طرح رخدادهای اجتماعی و نیازهای هر استان است و می‌طلبد که جایگاه تحلیل و گزارش‌های اجتماعی و فرهنگی در ایرنا برجسته‌تر دیده شود.

مدیر منطقه خبری چهار چهار خبرگزاری جمهوری اسلامی توضیح داد: سرفصل مشکلات و نیازهای محلی هر استان با همکاری نهادهای دانشگاهی درحال جمع بندی است که به زودی به عنوان رویکرد کاری به دفاتر و مراکز ایرنا در جای جای کشور ابلاغ می‌شود.

معتمدی یادآور شد: یکی از اقدامات انجام شده تغییر نمایه و کارویژه‌های تحریریه ایرنا بود که موجب کیفیت بخشی به امور در کنار سرعت در انتقال اخبار شده و امکانات لازم را برای ایجاد خلاقیت در خبر و گسترش چتر فعالیت‌های چند رسانه‌ای جذاب مهیا کرده است.

وی گفت: نیروی انسانی اثربخش و خلاق سرمایه اصلی ایرنا است و در این راستا علاوه بر ایجاد «مدرسه ایرنا» با هدف آموزش مجازی، بازنگری در سیستم ارزشیابی و انگیزش مداری در رشد فکری و مهارتی خبرنگاران در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه خبری چهار خبرگزاری ایرنا افزود: فلسفه وجودی مناطق خبری در ایرنا تقویت حرفه‌ای مراکز خبری استانی است و همه تلاش برای دیده شده کارهای فاخر و اثربخش در استان‌ها به کار گرفته شده است.

معتمدی در خصوص ساماندهی ارزیابی خبرنگاران افزود: ساز و کارهای مختلفی برای ارزیابی تولیدات و فعالیت های همکاران ایرنا در نظر گرفته شده تا بتوان ارزشیابی و تحلیل درستی از نحوه فعالیت ها داشت.

در ادامه این نشست خبرنگاران و دبیران مرکز اراک در خصوص مسائل فنی تحریریه و مباحث خبری نکاتی  را مطرح کردند.

 

*رع*1710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.